26 Oct | LLoret de Mar

26 Oct | LLoret de Mar

BTM Hotel Guitart

PROGRAMA

Cap a un turisme competitiu i socialment compromès. El tret diferencial.

Edició en format híbrid

26 d’octubre de 2023

Sala Palas Atenea, Guitart Central Park Aqua Resort (Lloret de Mar)

Benvinguda Sra. Cristina Cabañas – Presidenta – Fundació Climent Guitart

Benvinguda Sr. Leandro Lamor – Delegat general a Catalunya – Agencia EFE

Benvinguda Sra. Marta Domènech – Directora General de Turisme – Generalitat de Catalunya

Benvinguda Sr. Jordi Masquef – Diputat de la Diputació de Girona i vicepresident primer del Patronat de Turisme Costa Brava Girona

Inauguració oficial per part del Sr. Miguel Sanz  Director General – Turespaña

L’Economia Circular aplicada al Turisme: un model on Competitivitat i Responsabilitat van de la mà

L’emergència climàtica, la pèrdua de biodiversitat i  la degradació de l’entorn ha accelerat la presa de consciència d’empreses, ciutadans i institucions. Des de les administracions públiques hi ha una exigència legal creixent al temps que els consumidors també valoren i reclamen productes i serveis més respectuosos amb el medi ambient.

En aquest marc, l’economia circular ha anat guanyat protagonisme com a guia pràctica per fer la transició cap a un model de producció i consum més sostenible, és a dir menys contaminant i menys depredador del medi. Repensar el turisme sota l’economia circular obre també oportunitats de nous negocis, d’estalvi econòmic i d’integració de la cadena de valor.

Dra. Mar Isla – Economista, coautora de l’estudi “España Circular”

L’Economia Circular i la seva aplicació a Vueling

Sr. Santiago Lopezbarrena – Director de Sostenibilidad – Vueling

Compromís Nacional per un Turisme Responsable

Un dels principals objectius que es persegueix amb la nova Llei de turisme és promoure un turisme sostenible, tal com indiquen l’Agenda 2030 de les Nacions Unides i el Pla estratègic de turisme de Catalunya 2018-2022. El turisme del futur ha de ser sostenible i resilient, ja que els desafiaments mundials de la pandèmia de la COVID-19 i el canvi climàtic obliguen a fer un replantejament en aquesta línia.

Per aquest motiu, Catalunya ha de disposar d’una nova eina jurídica que fomenti un creixement capaç d’harmonitzar els interessos dels turistes, la població local, els inversors/empresaris i el medi ambient. Es tracta d’assolir un model de turisme sostenible que tingui en compte tots els aspectes econòmics, socials i mediambientals i que fomenti la desestacionalització, la despesa, la desconcentració i la diversificació de l’oferta turística.

Sra. Marta Domènech – Directora General de Turisme de la Generalitat de Catalunya

Dr. José Antonio Donaire  – Professor de la Facultat de Turisme de la Universitat de Girona i recercador a l’Institut de Recerca en Turisme (INSETUR)

Els entrevista: Sra. Pili Malagarriga – Cofundadora i directora – Segundo Mundo RSCC

Hoteleria sostenible. Casos pràctics

La sostenibilitat hotelera és una pràctica que busca integrar consideracions ambientals, socials i econòmiques en la gestió i operació d’un hotel per minimitzar el seu impacte negatiu en el medi ambient i la societat, alhora que es busca maximitzar la contribució positiva a la comunitat i la economia local.

Els hotels són part important de la indústria turística, i la sostenibilitat hotelera s’enfoca a reduir el consum de recursos naturals, minimitzar la generació de residus, promoure la conservació del medi ambient i donar suport al benestar social i econòmic de les comunitats locals.

Sr. Santiago Hernández  Director general – Hotel Negresco Princess i Barcelona Princess 

Sr. Fede Igárzabal – Xef executiu – Ecoturisme Can Buch

Sr. Gabriel Llobera – Development Manager  Garden Hotels

Moderador: Sr. Arturo Llarena – Director d’Informació sobre Mediambient i Ciència a @EFEnoticias i d’EFEverde – Agencia EFE  

Coffee-break 

Dades i Sostenibilitat, un futur inseparable. Del Big Data al Sustainable Data

Cada dia es generen a tot el món milions de dades digitals que, o bé l’administració o bé les empreses, s’emmagatzemen per al seu ús posterior. Dades que abasten tot l’espectre de l’activitat humana i també els registres naturals que es donen a totes les àrees del planeta. Aquesta acumulació, processa- ment, estudi i ús de dades a gran escala s’anomena Big Data. Les dades obtingudes gràcies al Big Data són indubtablement una font d’informació valuosa per al sector privat, que fins ara ha estat el que més s’ha beneficiat de la seva utilització. Però el Big Data també està cridat a jugar un paper clau en el desenvolupament sostenible des de l’esfera pública i institucional. És la transformació del Big Data a Sustainable Data o Dades Sostenibles.

Sra. Maria Armiñana – Coordinadora de la Càtedra d’Economia Circular i Economia Sostenible – Tecnocampus – UPF

Sr. Carles Gasol – Director de desenvolupament de negoci d’Inèdit | PhD Environmental Science – Universitat Autònoma de Barcelona (UAB)

Sra. Sonia Huerta – Head of Insights and Customer Success – Mabrian Technologies

Conversa: El Malbaratament Alimentari a l’Hostaleria. Com evitar-lo?

Catalunya va aprovar la llei catalana de prevenció de pèrdues i malbaratament alimentari fa més de dos anys (4 de març de 2020) i la llei a nivell estatal es va aprovar al Congrés dels Diputats el mes de juny de 2022.

Les Lleis comprenen totes les etapes de la cadena alimentària i inclouen els àmbits de la restauració i l’allotjament que compten amb restaurants i serveis de menjars. L’objectiu és reduir a la meitat els resi- dus, les pèrdues i el malbaratament el 2030. A nivell mundial, l’organisme per a l’alimentació de Nacions Unides (FAO) estima que un terç dels aliments produïts esdevenen residus cada any.

Sra. Ada Parellada – Cuinera, divulgadora i activista contra el malbaratament alimentari. Propietària del restaurant Semproniana

Dra. Montse Folch – Metgessa nutricionista a Centre Mèdic Teknon i membre de la taula directiva de l’Acadèmia Catalana de Gastronomia i Nutrició 

BTM Premi Startups i Sostenibilitat

En aquest concurs apassionant explorarem exemples concrets i casos d’èxit de noves startups, analitzarem com aquestes empreses emergents no només busquen la rendibilitat, sinó també aborden els desafiaments globals del sector a través de solucions creatives. Descobrirem com estan redefinint el paradigma empresarial, abraçant la sostenibilitat com un catalitzador per assolir l’èxit a llarg termini.​

Sra. Elena Losantos – CEO & Co-founder – Identify

Sr. Juan Francisco Carrillo – CEO – Impact Foods

Sra. Alejandra Quintanilla – Business developer & Area Manager – GrinGrin Foods

Sra. Laura Fernández – Co-founder – Deleite Wear

Sr. Gerard Flores – CEO & Co-founder – Cityflow

Sr. Oscar Belmonte – Director general – Fundació Ona Futura

Sra. Laura Gispert – Fundadora – Voilà BIO

Sra. Mercedes De Jesús – Assistent de coordinació – Green Events

Sr. Luis Laborda – Founder & CEO – Bold Drinks

Dinamitzador: Sr. Toni Mascaró – Founder & CEO – eMascaró

Presentació de la primera publicació de la Càtedra Climent Guitart

Dra. Anna Garriga – Directora de la Càtedra Climent Guitart i Degana de la Facultat d’Economia de la Universitat de Girona (UdG)

Sra. Cristina Guitart – Autora del TdR (Treball de Recerca) “Guitart Hotels: passat, present i futur d’una empresa familiar”

Conclusions BTM 2023

Sra. Imma Satorras – Fundadora & CEO – Ámomos

Cloenda BTM 2023

Sr. Adrià Lamelas – Alcalde de Lloret de Mar

Fi de la jornada (possibilitat de dinar-networking)

Conducció de l’acte: Josep Puigbó – Periodista i assessor de comunicació